Η καρδιά του cybersecurity της τεχνολογίας των τεχνολογικών νέων χτυπάει εδώ

Αρχική

Πώς η Yahoo κατέστρεψε την πιο cool πλατφόρμα social media

Η Yahoo εξαγοράζει το Tumblr, το τότε αγαπημένο παιδί των social media, για 1,1 δισ. δολάρια. Η CEO της Yahoo την εποχή εκείνη, Marissa Mayer, υπόσχεται, μάλιστα, να μην το «χαλάσει». Όμως πριν τελειώσει η δεκαετία, η αξία της πλατφόρμας θα έχει πέσει μόλις στα 3 εκατ. δολάρια.

Ένας από τους πιο υποσχόμενους παίκτες των social media, το Tumblr ήταν το δημιούργημα του David Karp, ο οποίος ήταν 15 ετών όταν άφησε το σχολείο.

Στα 17 του μετακόμισε στο Τόκιο για να δουλέψει για την UrbanBaby, μια ιστοσελίδα συμβολών για γονείς και στα 20 του άφησε στην  άκρη την εταιρεία λογισμικού του για να δημιουργήσει το Tumblr.

Ο Karp ήθελε να μοιράζεται τη ζωή του με τον κόσμο, αλλά χωρίς τη δέσμευση που απαιτούν οι πλατφόρμες blogging.

«Είχα όλα αυτά τα cool βίντεο, λινκς και projects τα οποία ήθελα να βγάλω εκεί έξω, αλλά δυσκολευόμουν πολύ να το κάνω», είχε πει ο Karp σε μία συνέντευξή του το 2011. «Ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό. Ήμουν αποφασισμένος να μην ανταγωνιστώ με το WordPress».

Το σάιτ του άρχισε να ανεβαίνει όταν δημοφιλείς bloggers και ολόκληρα πανεπιστήμια μετέφεραν το περιεχόμενό τους στο Tumblr. Μουσικοί, φωτογράφοι και συγγραφείς ακολούθησαν.

Έτσι, στις αρχές του 2010, το Tumblr είχε 100 εκατ. impressions κάθε μήνα και έως τα τέλη του έτους είχε φτάσει στα 3 δισεκατομμύρια.

Στους χρήστες άρεσε το μοναδικό περιβάλλον της πλατφόρμας, όπου μπορούσαν να μοιράζονται φωτογραφίες, μουσική, ιδέες, τέχνη και να καλλιεργούν τη δική τους αίσθηση του στυλ και τις απόψεις τους, χωρίς να είναι αναγκασμένοι να αποκαλύψουν την ταυτότητά τους.

Διασημότητες όπως η Taylor Swift έμπαιναν στο σάιτ για να αλληλοεπιδράσουν με τους θαυμαστές τους.

Η πλατφόρμα έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής στον κόσμο της μόδας και τελικά το Tumblr προσέλαβε έναν fashion director και άρχισε να στέλνει bloggers σε μεγάλα γεγονότα, όπως το New York Fashion Week.

Η δημοτικότητά του Tumblr ήταν τέτοια, ώστε η Yahoo έδωσε 1,1 δισ. δολάρια το 2013 για να το εξαγοράσει.

Όμως η Yahoo, που ήταν τότε μια υπερδύναμη του ίντερνετ, βρέθηκε αντιμέτωπη με την πραγματικότητα: Το Tumblr δεν είχε καταφέρει ποτέ να γίνει κερδοφόρο.

Η πλατφόρμα την οποία αγαπούσαν τόσο πολλοί είχε μεν μια μεγάλη βάση χρηστών, αλλά δεν έβγαζε κέρδη. Η Yahoo προσπάθησε να φέρει έσοδα μέσω διαφημίσεων –κάτι το οποίο η προηγούμενη ηγεσία του Tumblr δεν επιθυμούσε- αλλά δυσκολεύτηκε να το κάνει. Με δεδομένο ότι το σάιτ δεν απαιτούσε από τους χρήστες να χρησιμοποιήσουν την πραγματική τους ταυτότητα, σε συνδυασμό με το ακατάλληλο περιεχόμενο που ανθούσε στις σελίδες του, κρατούσαν μακριά τους διαφημιζόμενους.

Την εποχή εκείνη, τα social media άρχισαν να στρέφονται προς την creator economy, όπου οι πραγματικές φωτογραφίες και φωνές των δημιουργών έπαιζαν πρωταγωνιστικό ρόλο. Αντίθετα, το Tumblr πόνταρε εξ αρχής στην ανωνυμία, με αποτέλεσμα να αρχίσει η πτώση του.

Ανταγωνιστές όπως το Twitter, το Instagram και το Facebook ανέπτυξαν νέες λειτουργίες που προσέλκυαν το κοινό, την ώρα που η Yahoo δυσκολευόταν όχι μόνο με την κατεύθυνση του Tumblr, αλλά και με τις δικές της δραστηριότητες.

Τον Φεβρουάριο του 2016, αφότου η Yahoo ανακοίνωσε ζημιές 4,44 δισ. δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο του 2015, ανακοίνωσε την απομείωση της αξίας του Tumblr κατά 230 εκατ. δολάρια.

Το 2017, το Tumblr πουλήθηκε ξανά, αυτή τη φορά στην Verizon. Την επόμενη χρονιά, η Apple απέκλεισε το Tumblr από το App Store, επικαλούμενη την ύπαρξη παιδικής πορνογραφίας στην εφαρμογή.

Tumblr και Verizon απάντησαν απαγορεύοντας όλο το ακατάλληλο περιεχόμενο, αλλά η απαγόρευση δεν ικανοποίησε ούτε τους χρήστες αλλά ούτε και τους διαφημιστές.

Τους επόμενους μήνες, η κίνηση στην πλατφόρμα μειώθηκε πάνω από 30%, καθώς πολλοί χρήστες διαμαρτύρονταν ότι ο αλγόριθμος αναγνώριζε λανθασμένα το περιεχόμενό τους σαν ακατάλληλο.

Το 2014, κάθε μέρα δημοσιεύονταν τουλάχιστον 84 εκατ. posts, αλλά έως το 2018, ο αριθμός τους είχε μειωθεί πάνω από 50%, στα 30 εκατ. posts την ημέρα.

Έτσι, το 2019, η εταιρεία λογισμικού Automattic εξαγόρασε το Tumblr αντί μόλις 3 εκατ. δολαρίων. Ήταν τα επίπεδα στα οποία είχε αποτιμηθεί η πλατφόρμα όταν άντλησε χρηματοδότηση από venture capitals, τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της.

Το λάθος της Yahoo μοιάζει ακόμα μεγαλύτερο σήμερα, καθώς το 2023, η Marissa Mayer αποκάλυψε ότι την εποχή που η εταιρεία εξαγόρασε το Tumblr, είχε επίσης στο μικροσκόπιό της τις εταιρείες streaming Hulu και Netflix. «Εκ των υστέρων, οποιαδήποτε από αυτές θα ήταν μια καλύτερη εξαγορά», είπε η Mayer. Ενδεικτικά, το Netflix αξίζει σήμερα πάνω από 260 δισ. δολάρια.

Όσο για το Tumblr, είναι ακόμα ζωντανό, αλλά ουδέποτε ανέκτησε τη δημοτικότητά του.

Πηγή: moneyreview.gr

Related Posts

Subcribe to our Newsletter

Αρχική

Ο κόσμος του cyber security και της τεχνολογίας χτυπάει εδώ!

Εγγραφείτε στο Newsletter του cybernews.gr για την εβδομαδιαία τεχνολογική ενημέρωση σας!